Page 13 - Report_2002_Project_el

Basic HTML Version

ληρώθηκε η µετάφραση της γλώσσας
διεπαφής του ΑΒΕΚΤ 5.5 στα αγγλικά, καθώς και η ανάπτυξη οnline
ε
α λ
.
ώ
α
ών της τοπικής κοινότητας και των σχολικών
µονάδων.
εκαδική Ταξινόµηση Dewey, θησαυροί, κ.λπ.) για την
άλλες
Ε ί
ΑΒΕ
ι
δηµ
φ τ
στο
σε
Στις αρχές του 2002 ολοκ
help στην λληνική και γγ ική γλώσσα Επίσης, µεταφράστηκε
στην αγγλική και αλβανική γλώσσα ένα σηµαντικό τµήµα των
εγχειριδίων του συστήµατος που περιλαµβάνουν χρήσιµες οδηγίες
για την καταλογογράφηση, την αναζήτηση και την ανταλλαγή
εγγραφών. Στο πλαίσιο µάλιστα του έργου Tempus Phare, το ΕΚΤ
διέθεσε το ΑΒΕΚΤ για την αυτοµατοποίηση των ακαδηµαϊκών
βιβλιοθηκών της Αλβανίας.
Μετά την ολοκλήρωση της έκδοσης ΑΒΕΚΤ 5.5, το σύστηµα
αυτοµατισµού του ΕΚΤ συνεχίζει να αναπτύσσεται, σύµφωνα µε τις
τελευταίες τεχνολογικές και βιβλιοθηκονοµικές εξελίξεις.
Το ΕΚΤ συνέχισε, το 2002, την υποστήριξη των δηµόσιων και
κινητών βιβλιοθηκών, µέσω της χρήσης νέων εργαλείων και της
δηµιουργίας υποδοµ ν, µε στόχο την κάλυψη των υξανόµενων
πληροφοριακών αναγκ
Οι σχετικές δράσεις αφορούσαν:
την αυτοµατοποίηση των λειτουργιών των βιβλιοθηκών µε την
εγκατάσταση του συστήµατος ΑΒΕΚΤ 5.5,
τη διεξαγωγή εκπαιδευτικών σεµιναρίων για την αξιοποίηση
του συστήµατος από το προσωπικό των βιβλιοθηκών,
την ανάπτυξη και διάθεση βιβλιοθηκονοµικών εργαλείων
(∆
προτυποποίηση της επεξεργασίας του υλικού των δηµόσιων
βιβλιοθηκών,
την ανάπτυξη και διάθεση του Συλλογικού Καταλόγου των
∆ηµόσιων Βιβλιοθηκών.
Στο πλαίσιο του έργου "Υποστήριξη της Εκπαιδευτικής Πράξης από
Κινητές Βιβλιοθήκες", υλοποιούνται δράσεις που περιλαµβάνουν
την ένταξη νέων δηµόσιων βιβλιοθηκών στο πρόγραµµα, την αύξηση
των κινητών µονάδων, την ενίσχυση του προσωπικού και του υλικού
τους καθώς και την αναβάθµιση του εξοπλισµού των βιβλιοθηκών
αυτών. Στόχος είναι να αναπτυχθεί ένας πυρήνας εκσυγχρονισµένων
δηµόσιων βιβλιοθηκών που θα καλύπτουν γεωγραφικά το µεγαλύτερο
µέρος της ελληνικής επικράτειας. Με τον τρόπο αυτό οι δηµόσιες
βιβλιοθήκες θα έχουν την υποδοµή να συνεργαστούν µε
βιβλιοθήκες που έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα, π.χ. ακαδηµαϊκές
και σχολικές βιβλιοθήκες.
π σης, στο πλαίσιο του έργου "Φαιστός – Εγκατάσταση λογισµικού
ΚΤ στις σχολικές βιβλιοθήκες", το ΕΚΤ συνέχισε την
υποστήριξη για τη λειτουργία των 500 σχολικών βιβλιοθηκών και
επ µελήθηκε και εξέδωσε τον Οδηγό των Σχολικών Βιβλιοθηκών που
ιουργήθηκαν στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΕΚ, µε στοιχεία και
ογραφίες των σχολικών βιβλιοθηκών. Παράλληλα, είχε την
ω
ευθύνη της διάθεσης του Οδηγού στις 500 σχολικές βιβλιοθήκες,
υς φορείς που συνεργάστηκαν για την υλοποίηση του έργου και
δηµόσιες και δηµοτικές βιβλιοθήκες σε όλη την Ελλάδα.
Εθνικό Κέντρο Τεκµηρίωσης – ∆ραστηριότητες 2002
13