Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης - Δραστηριότητες 1999
9
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ
Νέες Υπηρεσίες ΕΚΤ
Υπηρεσίες μέσω Web
Τα τελευταία χρόνια, η ραγδαία ανάπτυξη του παγκόσμιου διαδικτύου Internet και
των τεχνολογιών που το συνοδεύουν, άλλαξε ριζικά το τοπίο στο χώρο της
πληροφορίας, σε ότι αφορά στην πρόσβαση σε αυτή, αλλά και τη διάθεση ή
διακίνησή της.
Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης προκειμένου να είναι συμμέτοχο των εξελίξεων στο
τομέα της πληροφόρησης και της τεχνολογίας επιχείρησε ριζική αλλαγή του τρόπου
προσφοράς των υπηρεσιών του στους χρήστες. Ακολουθώντας τις σύγχρονες τάσεις
τις προσανατόλισε προς την τεχνολογία Web.
Πιο συγκεκριμένα, η πρόσβαση πλέον στις πληροφορίες τις οποίες διαθέτει
πραγματοποιείται μέσα από εφαρμογές web, προσφέροντας με τον τρόπο αυτό στους
χρήστες του φιλική και εύχρηστη διεπαφή. Το γεγονός αυτό αναμένεται να
λειτουργήσει θετικά στη διεύρυνση του αριθμού των χρηστών, καθότι απευθύνεται
και σε χρήστες χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις χρήσης υπολογιστών.
Για την αποφυγή θεμάτων που σχετίζονται με περιορισμούς πνευματικής ιδιοκτησίας
το ΕΚΤ διακρίνει δύο κατηγορίες χρηστών.
•
Τους χρήστες που προσέρχονται στις εγκαταστάσεις του και αποκτούν με τη
χρήση των υποδομών του πρόσβαση στις διαθέσιμες πληροφορίες. Οι χρήστες
αυτοί έχουν ολική πρόσβαση σε όλο το "ηλεκτρονικό περιεχόμενο" που διαθέτει
το ΕΚΤ καθότι στην περίπτωση αυτή δε υφίστανται περιορισμοί πνευματικής
ιδιοκτησίας. Στην κατηγορία αυτή, και για ένα μέρος των διαθέσιμων
πληροφοριών του ΕΚΤ, ανήκουν και τα ερευνητικά κέντρα που εποπτεύονται από
τη ΓΓΕΤ και για τα οποία έχει εξασφαλισθεί η δυνατότητα πρόσβασης μέσα από
τα συμβόλαια που το ΕΚΤ έχει υπογράψει με τους παραγωγούς των διεθνών
βάσεων δεδομένων.
•
Για την κάλυψη των αναγκών της ευρείας κατηγορίας των χρηστών που
επιθυμούν να κάνουν χρήση των υπηρεσιών του ΕΚΤ από το χώρο εργασίας τους,
αναπτύσσονται εφαρμογές με Web interface που δίνουν τη δυνατότητα της online
αναζήτησης βιβλιογραφικών δεδομένων, του εντοπισμού και της παραγγελίας
ηλεκτρονικού και έντυπου υλικού. Για την ολοκλήρωση της παραγγελίας
υπολείπονται να επιλυθούν προβλήματα που σχετίζονται με τρόπους εύκολης
πληρωμής από τους χρήστες.
Για τη βελτίωση των υπηρεσιών του ΕΚΤ που παρέχονται είτε μέσω του Web είτε με
τη φυσική παρουσία των χρηστών στις εγκαταστάσεις του, ολοκληρώθηκε η
εφαρμογή "
Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Πελατών -Υπηρεσιών
". Η
σχεδίαση της εφαρμογής έγινε με άξονα την επίτευξη της μέγιστης ποιότητας στη
παροχή των υπηρεσιών προς το χρήστη, αλλά και την άμεση πληροφόρηση της
Διοίκησης του ΕΚΤ για στοιχεία που αφορούν τη λειτουργία των επιμέρους
δραστηριοτήτων του.